P for “problematisk”?

Skærmbillede 2015-05-11 kl. 09.10.051. april indførte Frederiksberg Kommune nye tilstande på parkeringsområdet, og flere af vores medlemmer peger på, at det ikke er uden komplikationer og ærgrelser for erhvervslivet.

Mange vil mene, at det var tiltrængt at gøre noget ved, at Frederiksbergs gratis parkeringsplader i stigende grad blev benyttet som langtidsparkering for pendlere, der skal videre til Københavns Kommune. Imidlertid har de nye regler og takster skabt nogle andre problemer for byens erhvervsdrivende.

Der peges bl.a. på, at der er for få parkeringsautomater, og at de få, der er sat op i byen, ovenikøbet kun tager mønter. Andre mener, at takstforhøjelserne for medarbejder-parkering er blev urimeligt høje. Nu er prisen for en medarbejders P-licens 400 kr. om måneden.

Og så er der dem, som arbejder i den del af kommunen, hvor der indtil 1. april ikke var krav om P-licens. De har med ét fået helt ny omkostning forbundet med deres arbejde.

Flere virksomhedsejere betaler P-licensen for deres medarbejdere, og den form for personalepleje er nu blevet væsentligt dyrere.

Bestyrelsen for Frederiksberg Erhverv er meget interesseret i at høre mere fra medlemmerne om deres oplevelser med de nye P-regler. Er der brug for justeringer – eller skal vi være tilfredse? Giv jeres mening til kende på Facebooksiden, så vil vi samle op og tage en dialog med kommunen på baggrund af jeres input.

Gå til vores Facebookside her

Læs om kommunens nye P-regler her