Sekretariatet i Frederiksberg Erhverv har længe arbejdet på forberedelserne af julekampagnen. Konceptet “Frederiks JUL” blev lanceret i 2015, og i år udvider vi med yderligere tiltag.
Målet med Frederiksberg JUL er at gøre Frederiksberg til Danmarks største juleby. Vi vil med Frederiks Jul tiltrække gæster og kunder fra regionen og hele landet med det formål, at julehandlen naturligvis skal foregå i julebyen Frederiksberg.
Stærk fortælling
At tiltrække kunder langvejsfra kræver en stærk fortælling, og det er den, vi er i gang med. Vi udvikler trinvis fra år til år med fra de ressourcer, vi har til rådighed. Sidste år fik vi introduceret figuren drengen Frederik og den interaktive julekalender, som findes både som traditionel trykt julekalender og som onlineplatform.
Podcast-julekalender
I år bliver historien om Frederik udbygget med 24 spændende julehistorier, som kan høres som podcast løbende i hele julemåneden. Det vil ligeledes være en række “live” oplæsninger bl.a. på hovedbiblioteket.
Næste år udbygges Frederiks JUL yderligere, med udgivelse af en bog om Frederik og julen på Frederiksberg og måske små videooptagelser af historien om Frederik og hans juleliv på Frederiksberg.
Julemarkeder
Det er ligeledes planen at udbygge Frederiks JUL med et eller flere julemarkeder f.eks. på Rådhuspladsen, Frederiksberg Alle eller Værnedamsvej. Ved julemarkedet vil vi præsentere det bedste, vi kan byde på fra Frederiksberg. Hver gade, Peter Bangsvej, Godthåbsvej, Falkoner Alle, Gl. Kongevej, Værnedamsvej og H.C. Ørstedsvej.